Saturday, April 27, 2013

kau ingat seronok sangat ke hah?

hola.

aku seorang penanam anggur. hidupku tak menentu. kawal dan tak terkawal. kadang-kadang aku bebas bercucuk tanam dan kadang-kadang aku dipaksa atau terpaksa dengan sendirinya. kerjaya sebagai penanam anggur ini bagi sesetengah orang sangatlah membuang masa, tak buat duit, pemalas dan sesetengahnya lagi menganggap ianya menguntungkan, ta perlu buat apa-apa. goyang kaki. habiskan beras mak bapak. tengok televisyen. bla bla bla. tapi tahukah anda kerjaya ini adalah sangat monsun? iya. seperti monsun. ada musim.  waktu bekerja apabila seseorang itu tidak mempunyai apa-apa perikatan dengan mana-mana kontrak pekerjaan. rakan-rakan se-asasi kudulu ada di antara mereka yang sedang gigih bekerja sekarang, di saat aku sedang membuang masa menaip omongan kosong kuini. hari-hari duduk rumah aku tak tahulah nak buat apa sedangkan banyak yang boleh aku buat. sebelum final dan selepas habis last paper tu dah menjerit sepuas hati dah boleh terbang bebas dah. tak ada lagi tidur pukul 4 bangun pukul 6 pagi. sekarang ni hambek kau ternganga. aku nak sangat buat part time, tapi sadly abah tak bagi. i dont know why. seteres tau ngak. di saat aku sedangmenaip, mama tengah sakan berholiday. ada dekat guangzhou tu. selamat bergembira mama.

oh ya, duit aku semakin berkurang. dan ini sangat tak seronok. dah la kena pow 16 hengget sekupang sebab layang-layang. ahhhh iluminati semua ni!

okay bye, gua stress ni faham dah.

No comments:

Post a Comment